CV
Academic Education
- Promotionsstudium in Didaktik der Mathematik an der WWU Münster
- Master of Education (HRSGe): Mathematik und Sport an der WWU Münster
- Bachelor HRSGe: Mathematik und Sport an der WWU Münster
Positions
- Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der WWU Münster
- Studentische Hilfskraft am Institut für Didaktik der Mathematik und Informatik an der WWU Münster
Teaching
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [108650][ - | APF 15.29 | Antonia Rewer]
[ - | APF 15.29 | Antonia Rewer]
[ - | SRZ 17 | Antonia Rewer]
[ - | APF 15.29 | Antonia Rewer]
[ - | APF 15.29 | Antonia Rewer]
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [106603]
(in cooperation with Anna Surel) - Tutorial Mathematics Education [106591]
(in cooperation with Hoang Nguyen)
- Tutorial Mathematics Education [103221]
(in cooperation with Hoang Nguyen)
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [108650]
Projects
- Evaluation von Aufgaben zur Überprüfung der Bildungsstandards im Fach Mathematik (VERA-8 und kontinuierliche Aufgabenentwicklung) ( – )
Individual Granted Project: Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen – Wissenschaftliche Einrichtung der Länder an der Humboldt-Universität zu Berlin e.V. - Evaluation von Aufgaben zur Überprüfung der Bildungsstandards im Fach Mathematik - VERA-8 und kontinuierliche Aufgabenentwicklung ( – )
Individual Granted Project: Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen – Wissenschaftliche Einrichtung der Länder an der Humboldt-Universität zu Berlin e.V.
- Evaluation von Aufgaben zur Überprüfung der Bildungsstandards im Fach Mathematik (VERA-8 und kontinuierliche Aufgabenentwicklung) ( – )
Research Article in Edited Proceeding (Conference)
- . . ‘The impact of linguistic and mathematical difficulty - determining characteristics of students' performance in test items in mathematics.’ In Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), edited by , 4036–4043. Budapest: Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME.