Öffentlichkeitsarbeit
-
Pressemitteilung des Fachbereichs 09 Philologie der Universität Münster vom 24.06.2021:
-
Pressemitteilung des Germanistischen Instituts der Universität Münster Juni 2021:
-
Pressemitteilung des Fachbereichs 09 Philologie der Universität Münster vom 08.11.2021:
-
Pressemitteilung des Fachbereichs 09 Philologie der Universität Münster vom 05.08.2022:
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 38 | 12.05.2021:
Successful Continuation of German-Indonesian Cooperation under Pandemic Conditions.
higher education – “The Power of Picture book: A Series of Talk in Children’s Literature”. By Tri Sugiarto, Widyastuti Purbani and Kordula Schulze -
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 39 | 16.06.2021:
Picture Books: A Powerful Tool Fostering Literacy Education – Tri-National Kick-Off of the TDDT Project. By Kordula Schulze (Didactic management), Dr. Widyastuti Purbani (Co-applicant) and Anna Gausepohl (Student assistance)
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 40 | 10.11.2021
“Diversity is not enough; we have to move to equity” – Follow-Up Seminar of the TDDT Project on the Power of Picture Books. By Anna Gausepohl, Widyastuti Purbani and Kordula Schulze
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 41 | 12.01.2022:
Multi-professional Round Table on Diversity Education: An International Responsibility. By Kordula Schulze and Dr. Widyastuti Purbani
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 41 | 12.01.2022:
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 42 | 04.05.2022:
News from the TDDT Project: Research and Practice on the Internationalisation of Teacher Education in Münster and Yogyakarta. A project report. By Kordula Schulze, Anna Gausepohl and Widyastuti Purbani
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 43 | 15.06.2022:
„Teaching Diversity – Diversity in Teaching“: Ein erfolgreiches Projekt wird weiter vom DAAD gefördert. | “Teaching Diversity – Diversity in Teaching: A successful teacher training project between Münster and Yogyakarta continues to be funded by the DAAD. Von Kordula Schulze (Didaktische Leitung TDDT-Projekt an der WWU)
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 44 | 09.11.2022:
Diversität unterrichten – Studierende entwickeln im binationalen „Intensive Summer Camp“ Konzepte zum Umgang mit Heterogenität im Unterricht an Schulen. | Teaching diversity – Students develop concepts for dealing with heterogeneity in the classroom at schools in a bi-national “Intensive Summer Camp”. Von Anna Gausepohl (Studentin im Master of Education (Gym/Ges)) und Kordula Schulze (Didaktische Leitung des DAAD-Projekts TDDT)
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 44 | 09.11.2022:
Diversität unterrichten – Studierende führen im Kontext des binationalen „Intensive Summer Camps“ Workshops zum Thema Heterogenität an Schulen durch. | Teaching Diversity – Students conduct workshops on the topic of heterogeneity in schools in the context of the bi-national “Intensive Summer Camp”. Von Anna Gausepohl (Studentin im Master of Education (Gym/Ges) und Kordula Schulze (Didaktische Leitung des DAAD-Projekts TDDT)
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 44 | 09.11.2022:
Diversity Education als gemeinsame Aufgabe – Zweiter Multi-Professional Round Table an der Graduate School der Staatlichen Universität Yogyakarta betont Verantwortung im Bildungsbereich. | Diversity Education as a joint task – Second Multi-Professional Round Table at the Graduate School of Yogyakarta State University emphasises responsibility in the field of education. Von Anna Gausepohl (Studentin im Master of Education (Gym/Ges) und Kordula Schulze (Didaktische Leitung des DAAD-Projekts TDDT)
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 44 | 09.11.2022:
Erfahrungen mit Diversität teilen – Studentinnen der Deutschabteilungen der Staatlichen Universitäten Malang (UM) und Yogyakarta (UNY) werden zu Multiplikatorinnen und berichten über ihren Lernzuwachs im „Teaching Diversity – Diversity in Teaching“-Projekt. | Sharing experiences with diversity – Students from the German departments of the State Universities of Malang (UM) and Yogyakarta (UNY) become multipliers and report on their learning gains in the “Teaching Diversity – Diversity in Teaching” project. Von Anna Gausepohl (Studentin im Master of Education) und Kordula Schulze (Didaktische Leitung des DAAD-Projektes TDDT)
-
Beitrag im Newsletter “The Larger Picture” der Universität Münster Nr. 45 | 11.01.2023:
Diversität im deutschen Schulalltag erleben – Die indonesische Kinderbuchautorin Fahmawati besucht Schulen im Rahmen des DAAD-Forschungsstipendiums. Experiencing diversity in German schools – Indonesian children’s author Fahmawati visits schools as part of the DAAD research scholarship. By Pia Müller (Teacher, DAAD-Alumna) and Annika Jüttner (Trainee Teacher, DAAD-Alumna)