Weitere Informationen:

  • Vita

    Akademische Ausbildung

    Masterstudium der Psychologie, Universität Ulm
    Bachelorstudium der Psychologie, Universität Ulm
    Bachelor Lehramtsstudium der Fächer Deutsch und Psychologie, RWTH Aachen und TU Dortmund

    Beruflicher Werdegang

    Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Erziehungswissenschaft der WWU Münster
    Tutorin für die Abteilung Psychologische Forschungsmethoden der Universität Ulm
    Wissenschaftliche Hilfskraft in der Abteilung Differentielle Psychologie und Psychologische Diagnostik der Universität Ulm
    Wissenschaftliche Hilfskraft in der Abteilung Klinische Psychologie und Psychotherapie der Universität Ulm
    Studentische Hilfskraft am Lehrstuhl für Sozial-, Arbeits- und Organisationspsychologie der TU Dortmund
    Studentische Förderlehrerin im Fach Deutsch am Phoenix-Gymnasium Dortmund
  • Forschungsartikel (Zeitschriften)

    • , , , , und . . „Cybergrooming victimization among young people: A systematic review of prevalence rates, risk factors, and outcomes.Adolescent Research Review, Nr. 10 (2): 169200. doi: 10.1007/s40894-024-00248-w.
    • , , , und . im Druck. „Promoting classroom climate and why it matters in anti-hate speech prevention programs: A HateLess evaluation study.Journal of Interpersonal Violence doi: 10.1177/08862605241308296.
    • , , und . im Druck. „Young people and false information: A scoping review of responses, influential factors, consequences, and prevention programs.Computers in Human Behavior 108650. doi: 10.1016/j.chb.2025.108650.
    • , , , und . im Druck. „Why they speak up (or don’t): Reasons for and against cybergrooming disclosure among adolescent victims.Journal of Youth and Adolescence doi: 10.1007/s10964-025-02192-x.
    • , , , , und . im Druck. „Happiness through HateLess? Examining the direct and indirect effects of an anti-hate speech program on victimized and non-victimized youth.Preprint. Journal of Adolescence doi: 10.1002/jad.12525.
    • , , , und . „Stop worrying about multiple-choice: fact knowledge does not change with response format.Journal of Intelligence, Nr. 10 (4) 102. doi: 10.3390/jintelligence10040102.