Informationen zur Sprechstunde:

montags, 14:00 - 15:00 Uhr

Liebe Studierende,

die Sprechstunde erfolgt aktuell entweder persönlich oder via Zoom. Bitte schreiben Sie mir eine Mail, wenn Sie einen Sprechstundentermin möchten oder rufen sie in der oben genannten Zeit montags zwischen 14 und 15 Uhr in meinem Büro an und wir besprechen dann Ihre Anliegen.

Vielen lieben Dank und ein erfolgreiches Wintersemester 2023/24!

 

Publikationen

Wegen serverseitiger Probleme kann die Liste der Publikationen momentan nicht ausgegeben werden.

  • Lehre

  • Wissenschaftliche Vorträge

    • Scherer, Sina; Graham, Steve; Busse, Vera : “How effective is feedback for L1, L2, and FL learners' writing? A meta-analysis”. Symposium on Second Language Writing, Tucson, Arizona, .
    • Scherer, Sina Verena; Graham, Steve; Busse, Vera : „How effective is feedback for L1, L2, and FL learners' writing? Results from a meta-analysis“. AEPF Konferenz, Osnabrück, .
    • Scherer, Sina Verena; Graham, Steve; Busse, Vera : “How can L1, L2, and FL learners’ writing be supported through feedback? A meta-analysis”. SIG 11 & 13 Conference: Diversity within classrooms and societies: Perspectives on Teacher, Moral, and Democracy Education, Oxford, .
    • Scherer, Sina Verena; Graham, Steve; Busse, Vera : “Meta-analytical evidence of feedback to writing for L1, L2, and FL learners”. EARLI SIG Writing, Paris, .
    • Scherer, Sina; Graham, Steve; Busse, Vera : “Feedback for L1, L2, and FL learners' writing: a meta-analysis”. Next Generation Literacies Network Conference, Hamburg, .
    • Scherer, Sina; Graham, Steve; Busse, Vera : “How can teachers best promote L1, L2, and FL learners' writing through feedback? A systematic review”. EARLI Conference (European Association of Research on Learning and Instruction), Thessaloniki, Griechenland, .
    • Scherer, Sina Verena; Graham, Steve; Busse, Vera : “How can teachers best promote L1, L2, and FL learners' writing through feedback? A systematic review”. Evidence-based foreign language learning - multilingualism in education (EBFL), Ascona, Schweiz, .
    • Scherer, Sina; Graham, Steve; Busse, Vera : “How can teachers best promote L1, L2, and FL learners‘ writing through feedback? A systematic review”. 1st Written Corrective Feedback Conference, Vic, Spanien, .
    • Scherer, Sina Verena; Graham, Steve; Busse, Vera : „Wie kann Feedback das Schreiben von L1-, L2- und FL-Lernenden verbessern? Ein systematisches Review“. Mercator-Tagung für NachwuchswissenschaftlerInnen, Köln, .
    • Scherer, Sina Verena; Graham, Steve; Busse, Vera : “The impact of feedback on L1, L2 and FL learners’ writing self-efficacy: A systematic review”. EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) SIG Writing Conference, Umea, .
    • Scherer, Sina Verena : „Welchen Einfluss haben unterschiedliche Feedbackmethoden auf Schreibkompetenz und Schreibmotivation bei Erst (L1)-, Zweit (L2)- und Fremdsprachenlernenden (FL)? Eine Metaanalyse“. 1. Forschungsforum Erziehungswissenschaft, Graduate School of Educational Research, WWU Münster, WWU Münster (online), .
    • Scherer, Sina Verena; Graham, Steve; Busse, Vera : “Feedback for L1, L2, and FL writing: A discussion of in-and exclusion criteria for a meta-analysis”. JURE Online Conference: Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures, Götheburg, Schweden, .
    • Scherer, Sina Verena : “Staying well abroad: Investigation of expatriates' well-being”. Junior Researcher Programme Conference Cambridge, University of Cambridge, .
    • Scherer, Sina Verena : “The refutation effect in conceptual change processes during text reading: An eye-movement analysis”. EFPSA Congress, Poland, .