Dr. Sebastian Brückner

Dr. Sebastian Brückner

Horstmarer Landweg 62B, Raum VG 213
48149 Münster

T: +49 251 83-34854

Sprechzeiten

nach Vereinbarung per Telefon/Email

  • Forschungsschwerpunkte

    • Angewandte Sportpsychologische Praxis
    • Achtsamkeits- und Commitment-Ansätze im Leistungssport
    • Selbststeuerungs-Diagnostik und -Interventionen
    • Sportpsychologische Anforderungen im Badminton
    • Doping, Doping-Prävention und Anti-Doping Arbeit
  • Vita

    Akademische Ausbildung

    University of Tennessee, Knoxville: Ph.D., Education, specialization in Sport Psychology
    Universität des Saarlandes: Diplom-Sportlehrer

    Beruflicher Werdegang

    Lehrkraft für besondere Aufgaben Arbeitsbereich Sportpsychologie, WWU Münster
    Honorary Research Fellow, Kingston University London
    Lehrbeauftragter Sportwissenschaftliches Institut, Universität des Saarlandes
    Laufbahnberater, Olympiastützpunkt Saarbrücken
    Wissenschaftlicher Mitarbeiter Institut für Sport- und Sportwissenschaft, Universität Heidelberg
    Wissenschaftlicher Mitarbeiter Department of Exercise, Sport and Leisure Studies, University of Tennessee
    Wissenschaftliche Hilfskraft Arbeitsbereich Bewegungs- und Trainingswissenschaft, Universität des Saarlandes
  • Projekte

  • Publikationen

    • , & (). (Angehende) Lehrkräfte gesund erhalten. Lehrhilfen für den Sportunterricht, 73 (10), 453458.

    • , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , & (). The International Society of Sport Psychology Registry (ISSP-R) ethical code for sport psychology practice. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 18. doi: 10.1080/1612197X.2020.1789317.

    published
    • , , & (). Wenn virtuelle Online-Welten reale Auswirkungen haben: Umgang mit Cyber-Mobbing im Sport. 50. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie, Köln.
    accepted / in Press (not yet published)
    • , , , & (). How to effectively intervene with cyber-bullying in youth team sports. AASP 33nd Annual Conference, Toronto, Kanada.

    Konferenzbeiträge
    Forschungsartikel in Sammelbänden (Konferenzen)
    • , & (). Implementing Mindfulness Meditation Training for Sport 2.0 in a multi-national setting: Athletes’ experiences and cross-cultural perspectives. Annual meeting of the Association for Applied Sport Psychology, Orlando, FL, USA.
    • (). A holistic scientist-practitioner approach to developing performance excellence: Signature interventions fostering emotional self-regulation. Annual meeting of the Association for Applied Sport Psychology, Orlando, FL, USA.
    Abstracts in Online-Sammlungen (Konferenzen)
    • , , , , , , & (). Legitimacy of anti-doping policies – athletes as researchers. NASPSPA 50 Anniversary, San Diego.
    Forschungsartikel (Buchbeiträge)
    • , , & (). Can we better integrate the role of anti-doping in sports and society? A psychological approach to contemporary values-based prevention. In Rabin, O., & Pitsiladis, Y. (Hrsg.), Acute Topics in Anti-Doping. (S.160176). Karger. doi: 10.1159/000460726.

    • , , , , & (). Offline improvement occurs for temporal stability but not accuracy following practice of integer and non-integer rhythms. Acta Psychologica, 140, 266273. doi: 10.1016/j.actpsy.2012.05.010.

    • , , , & (). Doppeltätigkeits-Übung zeitstrukturierter Fingerbewegungsfolgen. Zeitschrift für Sportpsychologie, 18, 1830. doi: 10.1026/1612-5010/a000033.

    Forschungsartikel (Zeitschriften)
    • , , , & (). Dual-task practice of temporally structured movement sequences augments integrated task processing, but not automatization. Journal of Human Kinetics, 25, 515. doi: 10.2478/v10078-010-0026-1.
    Abstracts in Online-Sammlungen (Konferenzen)
    • , , , , & (). Is movement automatization by dual-task practice restricted to non-sequential tasks? Annual meeting of the North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity, Tuscon.

    • , & (). The effects of switching between targets on a simple motor skill. Human Movement Science, 28, 111. doi: 10.1016/j.humov.2008.05.001.

    • , & (). Task switching effects in anticipation timing. Research Quarterly for Exercise and Sport, 79, 116121.
    • , , , , & (). Benefits of Sleep in Motor Learning – Prospects and Limitations. Journal of Human Kinetics, 20, 2336. doi: 10.2478/v10078-008-0015-9.

    • , , , & (). Learning to detect error in movement timing using physical and observational practice. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76, 2841.

    • , , , , & (). Long-term motor programming improvements occur via concatenation of movement sequences during random but not during blocked practice. Journal of Motor Behavior, 36.