Lucas Wloch, M.Sc.
© L. Wloch
Lucas Wloch, M.Sc.
Room 211/II
Fliednerstr. 21
48149 Münster
T: +49 251 83-34388
lucas.wloch@uni-muenster.de
Consultation hours: by individual appointment

Research interests

  • Academic motivation
  • Self-regulated learning
  • Motivation measurement
  • Short CV

    Since 2022/04: Research assistant/ PhD student, Educational Psychology, University Münster

    2019/10 - 2021/09: M.Sc. Psychology, DSHS Cologne

    2016/10 - 2019/09: B.Sc. Psychology, RWTH Aachen University

  • Conferences

    Wloch, L., Schnettler, T., von der Mülbe, S., Bäulke, L., Daumiller, M., Dresel, M. & Grunschel C. (2024, Februar). Studienmotivation - Validierung und Normierung eines Fragebogens aus Perspektive der Erwartungs-Wert Theorie. 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Universität Duisburg-Essen, Deutschland.

    Wloch, L., Schnettler, T., Scheunemann, A., Fries, S. & Grunschel, C. (2023, September). Eine Latent-State-Trait Analyse der prüfungsbezogenen Motivation bei Studierenden während der Klausurvorbereitung. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS), Universität Kiel, Deutschland.

    Wloch, L., von der Mülbe, S., Bäulke, L., Daumiller, M., Dresel, M. & Grunschel C. (März, 2023). Prokrastination im Studium - Validierung und Normierung der „Behavioral and Emotional Procrastination Scale“. 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Universität Potsdam, Deutschland.

    Wloch, L., von der Mülbe, S., Dresel, M. & Grunschel, C. (August, 2024). Behavioral and Emotional Academic Procrastination Scale: Validity and relations to academic outcomes. International Conference on Motivation & Emotion 2024, University of Bern, Switzerland.

    Wloch, L., von der Mülbe, S., Daumiller, M., Gadosey, C., Dresel, M. & Grunschel, C. (September, 2023). 53. Deutsche Gesellschaft für Psychologie Kongress (DGPs-Kongress), Universität Wien, Österreich.

     

  • Teaching

    WiSe 2024/23

    Designing teaching-learning scenarios: Dealing with stress during teacher training for schools (seminar; Master's specialisation in LEB)

    SoSe 2022

    Procrastination in an academic context (advanced seminar, Bachelor)

    WiSe 2022/23

    Procrastination in the academic context (advanced seminar, Bachelor)
    Design and evaluation of teaching-learning scenarios: Dealing with stress (seminar; Master's specialisation in LEB)