Research interests
- Academic motivation
- Self-regulated learning
- Motivation measurement
Short CV
Since 2022/04: Research assistant/ PhD student, Educational Psychology, University Münster
2019/10 - 2021/09: M.Sc. Psychology, DSHS Cologne
2016/10 - 2019/09: B.Sc. Psychology, RWTH Aachen University
Conferences
Wloch, L., Schnettler, T., von der Mülbe, S., Bäulke, L., Daumiller, M., Dresel, M. & Grunschel C. (2024, Februar). Studienmotivation - Validierung und Normierung eines Fragebogens aus Perspektive der Erwartungs-Wert Theorie. 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Universität Duisburg-Essen, Deutschland.
Wloch, L., Schnettler, T., Scheunemann, A., Fries, S. & Grunschel, C. (2023, September). Eine Latent-State-Trait Analyse der prüfungsbezogenen Motivation bei Studierenden während der Klausurvorbereitung. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS), Universität Kiel, Deutschland.
Wloch, L., von der Mülbe, S., Bäulke, L., Daumiller, M., Dresel, M. & Grunschel C. (März, 2023). Prokrastination im Studium - Validierung und Normierung der „Behavioral and Emotional Procrastination Scale“. 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Universität Potsdam, Deutschland.
Wloch, L., von der Mülbe, S., Dresel, M. & Grunschel, C. (August, 2024). Behavioral and Emotional Academic Procrastination Scale: Validity and relations to academic outcomes. International Conference on Motivation & Emotion 2024, University of Bern, Switzerland.
Wloch, L., von der Mülbe, S., Daumiller, M., Gadosey, C., Dresel, M. & Grunschel, C. (September, 2023). 53. Deutsche Gesellschaft für Psychologie Kongress (DGPs-Kongress), Universität Wien, Österreich.
Teaching
WiSe 2024/23
Designing teaching-learning scenarios: Dealing with stress during teacher training for schools (seminar; Master's specialisation in LEB)
SoSe 2022
Procrastination in an academic context (advanced seminar, Bachelor)
WiSe 2022/23
Procrastination in the academic context (advanced seminar, Bachelor)
Design and evaluation of teaching-learning scenarios: Dealing with stress (seminar; Master's specialisation in LEB)