Tagungsbeiträge

 

  • Sophie Mense hat am 15. International Congress on Mathematical Education (ICME 15) in Sydney vom 7.-14.07.2024 mit Diskussion des Papers “Problem-solving with the app Kombi - students' interaction with digital features in the problem-solving process” in der TSG 3.7 'The role and the use of technology in the teaching and learning of mathematics at primary and lower secondary levels' teilgenommen (von Sophie Mense und Karina Höveler).
  • Annika Raßbach hat eine Präsentation bei ICME 15 gehalten: “Learning processes of pre-service elementary teachers in developing an explanation of a proof in an explanatory video” (zusammen mit Marcus Nührenbörger) in Sydney (Vortragsdatum: 08.07.2024)
  • Stephan Tomaszewski hat (zusammen mit Marcus Nührenbörger) eine Präsentation bei der ICME 15 gehalten: "I don't get it, what do they mean by that?" – On the Use of Digital Whiteboards to Induce Productive Irritations and Support Mathematical Discourse.
  • Victoria Shure hat bei der ICME 15 ihren Beitrag “Using a script-writing activity to unpack teachers’ discussion-leading practices in terms of their underlying orientations for enhancing learners’ conceptual understanding” (zusammen mit Bettina Rösken-Winter, Christin Laschke und Susanne Prediger) in der TSG 4.5 ‘Mathematical knowledge in/for teaching primary grades’ präsentiert (Vortragsdatum 12.07.2024).
  • Die Mathe inklusiv mit PIKAS Tagung 2024 fand am 13.03.2024 in Dortmund statt. Workshop: Raßbach, Annika; Kupsch, Torsten; Schulz, Axel; Nührenbörger, Marcus (2024): „‚Formen erkunden‘ im inklusiven Mathematikunterricht der Schuleingangsphase – Unterrichtsinhalte mit Mathe inklusiv“. https://dzlm.de/kalender/mathe-inklusiv-mit-pikas-tagung
  • Lina Kortüm hat im März 2024 einen Einzelvortrag an der GDM gehalten: „Vorgehensweisen von Viertklässler*innen im Lösungsprozess von bildlich unterstützten Textaufgaben“. Im Juli 2024 hat sie an der ICME 15 mit einem Beitrag aus dem ForMeL Projekt teilgenommen.