The module Entertainment Media Marketing deals with the particularities of Entertainment Media products, which are mainly consumed for hedonic benefits. In the module, we take both the consumers’ and the managers’ perspective by focusing on aspects such as hedonic consumption, branding, and communication.

Topics treated in the module:

- The role of emotions, imagery, and multisensory cues
- Factors influencing the success of hedonic media products
- The importance of brands for entertainment media product success
- The role of communication and information in hedonic media marketing: Cascades, Word of Mouth, and Third-Party Information

The aim of this module is that students understand the theoretical and practical implications of managing entertainment media products and are able to steer marketing activities accordingly.

Das Modul Entertainment Media Marketing befasst sich mit den Besonderheiten von Unterhaltungsmedienprodukten, die hauptsächlich aus hedonistischen Gründen konsumiert werden. In diesem Modul nehmen wir sowohl die Perspektive der Konsumenten als auch die der Manager ein, indem wir uns auf Aspekte wie hedonischen Konsum, Branding und Kommunikation konzentrieren.

Im Modul behandelte Themen:

- Die Rolle von Emotionen, Bildern und multisensorischen Hinweisen.
- Faktoren, die den Erfolg von hedonischen Medienprodukten beeinflussen.
- Die Bedeutung von Marken für den Erfolg von Unterhaltungsmedienprodukten.
- Die Rolle von Kommunikation und Information im hedonischen Medienmarketing.

Ziel dieses Kurses ist es, dass die Studierenden die theoretischen und praktischen Besonderheiten des Managements von Entertainment-Medienprodukten verstehen, um Marketingaktivitäten entsprechend ausrichten zu können.

Kurs im HIS-LSF

Semester: WiSe 2023/24