Zeitschriftenartikel
Busse, V., Cenoz, J., Dalmann, N. & Rogge, F. (2019). Umgang mit Mehrsprachigkeit im Unterricht. Lernende Schule, 22 (86) 4-5.
https://www.friedrich-verlag.de/shop/mehrsprachigkeit-537086
Gadd, M., Parr, J. M., Robertson, J., Carran, L., Ali, Z., Gendall, L., & Watson, K. (2019). Portrait of the student as a young writer: some student survey findings about attitudes to writing and self-efficacy as writers. Literacy
http://dx.doi.org/10.1111/lit.12178
Busse, V. & Göbel, K. (2017). Interkulturelle Kompetenz in der Lehrerinnen-und Lehrerbildung. Zum Stellenwert interkultureller Einstellungen als Grundlage relevanter Handlungskompetenzen. Beiträge zur Lehrerinnen-und Lehrerbildung, 35 (3), 427-437.
Gadd, M., & Parr, J. M. (2017). Practices of effective writing teachers. Reading and Writing, 30 (7), 1551-1574.
https://psycnet.apa.org/record/2017-13088-001
Parr, J. M., & Hawe, E. (2017). Facilitating real-time observation of, and peer discussion and feedback about, practice in writing classrooms. Professional Development in Education (RJIE), 43 (5), 709-728.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19415257.2016.1241818
Busse, V. (2015). Förderung von schriftsprachlichen Kompetenzen im Fremd- bzw. Zweitsprachenunterricht: Zum Verhältnis von Motivation und schriftlichem Feedback. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 20 (1), 201-214.
http://tujournals.ulb.tu-darmstadt.de/index.php/zif/article/view/198/191
Busse, V. (2013). How do students of German perceive feedback practices at university? A motivational analysis. Journal of Second Language Writing, 22 (4), 406-424
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1060374313000726
Jesson, R., McNaughton, S., & Parr, J. M. (2011). Drawing on intertextuality in culturally diverse classrooms: Implications for transfer of literacy knowledge. English Teaching, 10 (2), 65-77.
https://eric.ed.gov/?id=EJ944898
Limbrick, L., & Parr, J. M. (2011). Standing out from the best: The case of two demonstrably effective teachers of writing. Journal of Reading, Writing and Literacy, 5 (1), 54-82.
https://researchspace.auckland.ac.nz/handle/2292/18021
Parr, J. M. (2011). Repertoires to scaffold teacher learning and practice in assessment of writing. Assessing Writing, 16 (1), 32-48.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1075293510000553
Parr, J. M., & Timperley, H. S. (2010). Feedback to writing, assessment for teaching and learning and student progress. Assessing Writing, 15 (2), 68-85.
https://researchspace.auckland.ac.nz/handle/2292/8414
Parr, J. M., & Timperley, H. (2010). Multiple black boxes: The role of formative assessment in learning within systems. Improving Schools, 13 (2), 1-14.
Parr, J. M., & Limbrick, E. (2009). Contextualising practice: Hallmarks of effective teachers of writing. Teaching and Teacher Education, 26 (3), 583-590.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X09001723
Buchbeiträge
Busse, V., Krause, U., Parr, J. & Schubert, P. (in press). Developing secondary students’ writing skills: Affective and motivational effects of a feedback intervention with learners of English as a foreign language. In F. Lenz, M. Frobenius & R. Klattenberg. Classroom observation: Researching interaction in English language teaching. Berlin: Lang.
Busse, V. (in press). Umgang mit Mehrsprachigkeit und sprachsensibler Unterricht aus pädagogischer Sicht: Ein einführender Überblick. In. J. Goschler & M. Butler (Hrsg.), Sprachsensibel unterrichten in den Fächern.
Zierer, K., Busse, V., Otterspeer, L. & Wernke, S. (2015). Feedback in der Schule – Forschungsergebnisse. In C. Buhren & M. Gieseke (Eds.), Handbuch Feedback in der Schule (pp. 31-50). Weinheim: Beltz.
Busse, V. (2014). Visible learning and visible motivation: exploring challenging goals and feedback in language education. In D. Lasagabaster, J.M. Sierra and A. Doiz: Motivation and foreign language learning: From theory to practice (pp. 157-174). Amsterdam: John Benjamins.
https://www.benjamins.com/#catalog/books/lllt.40/toc
Parr, J. M. (2011). Writing in the curriculum: A complex act to teach and to evaluate. In C. Rubie-Davies (Ed.) Educational Psychology: Concepts, research and challenges (pp. 51-67). Sydney, Australia: Routledge
https://www.taylorfrancis.com/books/e/9780203838884/chapters/10.4324/9780203838884-12
Herausgeberschaften
Busse, V., Bloch, R., Haag, L., Wernke, S. Wisniewski, B. & Zierer, K. (2019). Friedrich Jahresheft, XXXVII. Feedback
Busse, V. & Göbel, K. (2019). Lernende Schule, 22 (86). Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht
https://www.friedrich-verlag.de/shop/mehrsprachigkeit-537086
Unterrichtsideen & Lehrmaterialien
Vera Busse im Interview mit Ingrid Gogolin und Petra Stanat (2019). Sprachsensibilität muss professionalisiert werden. Ein Gespräch mit zwei Forscherinnen. Lernende Schule, 22 (86), 8-11.
Busse, V. (2019). Schriftliches Feedback in sprach-und geisteswissenschaftlichen Fächern. Die schriftsprachlichen Fähigkeiten fördern. Friedrich Jahresheft, XXXVII, 24-27.
Vera Busse im Interview mit Dana Ferris und Judy Parr (2019). Feedback und Schreiben. Friedrich Jahresheft, XXXVII, 20-23.
Busse, V. (2017). Fehler als Chance begreifen. Grundschule, 49 (2), 21-25.
Busse, V. (2016). Effektiv auf Schülertexte eingehen – aber wie? PRAXIS Fremdsprachenunterricht, 13 (1), 11-12.
Rezensionen
Busse, V. (2013). Corrective Feedback, Individual Differences and Second Language Learning. Y. Sheen. Springer, London, 2011. System, 41, 886-889.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0346251X13000912
Busse, V. (2013). Written Corrective Feedback in Second Language Acquisition and Writing. J. Bitchener and D. R. Ferris. Routledge, New York, 2012. System, 41, 493-495.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0346251X1300064X